Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017

δοκιμή σε στίχους του Δαυίδ Μπάκα από το: ΤΣΙΓΑΡΟ ΚΑΙ ΛΙΒΑΝΙ



Α

Με το ίδιο σπίρτο
Ξύπνησε η γη
Το τσάι της το μύρισες;
τσιγάρο και λιβάνι!
Άυλον και νάυλον
έσκασε πεινασμένος ήλιος
Τα είδες αυτά
στο ίδιο το κοτσάνι;
Παραμύθια της θάλασσας
στον άνεργο ψαρά.


---


Β

Η ψυχή μου αδέσποτη ζαριά
που ευλαβικά στα χέρια μου
κρατώ
Ο όψιμος χειμώνας, κλέφτης,
τυφλοπόντικας νωθρός,
μου θέρισε μπουμπούκια
από την Άνοιξη
Ράθυμη ψυχή
γι' άχυρα
Κρυώνω.


---


Γ

Οι αναμνήσεις
Για λίγο, άγνωστο πόσο,
αποδήμησαν φέτος κατ' εξαίρεση
Τέλος εποχής
Στις ραγισμένες πίστες
και τ' αρπαχτικά
σαν μηχανές παληές
αναζητούν επισκευές.


---


Δ

Ανήμερο θεριό
ο πληγωμένος έρωτας
Μυρίζει ολόγυρα
όπως τότε
που αποσύρει
τα μάτια της ψυχής
Κι η σχέση μαζί του
τα λουκέτα του κακού.


---


Ε

Ευτυχώς, είπε, ο φτωχός
δεν σε κέρδισα ποτέ μου
Ως κι η πόρνη
τώρα που το σκέφτομαι
χαρίζεται
Της φτάνει μόνον
που είχες σάρκα και οστά.


---


Ζ

Έζησα την θάλασσα από τον φάρο
επιμελώς
Κάπου χάλασε ο καιρός
Στην άκρη ήμουν επιμελώς
τρομαγμένο κοχύλι
Κουλουριασμένος σα σπείρα
σύρθηκα στ' αμπάρι
Χόρευαν στο νερό
δύτες εμπρηστές
Το μυαλό μου φύσηξε νοτιάς
Η ποίηση των κυμάτων
πεινασμένες ύαινες
Δε νοιάζομαι πια για το λιμάνι.


---


Η

Των ωραίων τα πρόσωπα
άπληστος ψαράς
Έτσι λοιπόν
πένθησε ξεπένθησε
το ψέμα
Πάνω από το ποίημα
ανθρώπου αλήθεια
στράγγιξε τη θάλασσα
Πνίγηκαν τα ψάρια.


---

αδελφοποίησα στίχους από ποιήματα της ίδιας σελίδας και στο ίδιο ύψος
από το: ΤΣΙΓΑΡΟ ΚΑΙ ΛΙΒΑΝΙ του Δαυίδ Μπάκα
ΜΠΙΛΙΕΤΟ νο 72

Α. σελ 1: Πρωινό Στο ίδιο κοτσάνι
Β. σελ 2: Αδέσποτη ζαριά Το ξηλωμένο κουβάρι
Γ. σελ 2: Αναμνήσεις Είδηση
Δ. σελ 3: Θηρία Εξέγερση
Ε. σελ 3: Τα λεφτά Κλήρωση
Ζ. σελ 5: Κατάστρωμα 43 Ενοχή
Η. σελ 6: Άπληστος ψαράς Μακιγιάζ


[λέξεις κλεμένες]


 ©Assimina


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου