Παρασκευή, 27 Μαΐου 2016

της μνήμης τα ψιχαλητά


πώς να ησυχάσεις τα παιδιά που αναμετρούν το άδικο με φωνές και μάτια γεμάτα αίμα;
είχαμε θυμάμαι, αφήσει και το βορεινό ανοικτό κι όπως κατέβαινε λίγος βοριάς από τη Χασιά έφερνε τα μαλλιά της Δέσποινας μπροστά στα μάτια της έτοιμα να πάρουν φωτιά από το κόκκινό τους
δύσκολο να ησυχάσεις τέτοιον καυγά δύσκολο και να τον αγνοήσεις να πάρει σειρά το μάθημα
όμως έγινε
στο τέλειωμα το προσωπάκι του ενός παιδιού μαρτυρούσε πόσο θίχτηκε
εγώ αυτά δεν τάξερα από άλλην πλευρά πέραν της δικής μου πριν τα βρω να με κοιτούν από τα πρόσωπα των παιδιών που πέρναγαν μπροστά από τα μάτια μου και σε τούτα εκείνην την ώρα
βρήκα λοιπόν κι είπα αυτά:
όταν ένας φέρεται άσχημα αδικώντας ή προσβάλλοντας κάποιον,
η πράξη χαρακτηρίζει εκείνον κι όχι τον αποδέκτη
αν ενοχλεί κάτι είναι ο τρόπος -
η πρόθεση διαγράφεται μέσα από τον τρόπο και χαρακτηρίζει τον άνθρωπο όχι που την δέχεται αλλά την πράττει
δεν ενοχλεί η παρατήρηση εκτός κι αν γίνεται για να εξοντώσει να ενοχοποιήσει να εξουθενώσει τον άλλον
δεν ενοχλεί η παρότρυνση εκτός κι αν γίνεται σε τόνο τιμωρητικό τύπου: έλα με τον κηδεμόνα σου
τα λάθη
είναι δυνατό να μη γίνονται λάθη;
είναι κακό να γίνονται λάθη;
κι είναι αρνητικό αν τα λάθη που γίνονται, φαίνονται/μένουν;
κακά, άσχημα και εκείνα που πρέπει να αποφεύγονται, είναι λάθη που κοστίζουν σε ζωές
κι αυτά όμως πολλές φορές δεν είναι δυνατόν να τα προβλέψεις κι ούτε και να τα ελέγξεις
γι αυτά θεσπίστηκαν οι νόμοι κι η ηθική
για τα άλλα, αν δεν δοκιμάσεις αν δεν εκτεθείς αν δεν κριθείς, δε μαθαίνεις δεν βελτιώνεσαι
επομένως πράττεις με τις δυνάμεις σου, τολμάς, εκτίθεσαι, δέχεσαι την κριτική που έχεις προκαλέσει, επιλέγεις απο εκείνους που την κάνουν όσους διακρίνεις σαφώς την πρόθεσή τους να σε βελτιώσουν και προχωράς


τα ίδια που λέω και τώρα, ακόμα κι αν αυτός που τα προκαλεί, ή και που τα δέχεται, είμαι εγώ η ίδια
κι είναι οι άμυνες που έχτισα μια για τον εαυτό μου και μια προς τον εαυτό μου ._
(όχι πως τα καταφέρνω πάντα :) )



© Assimina

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου