Παρασκευή, 14 Αυγούστου 2015

Αναζητώντας τον Χαμένο Χρόνο, τόμος IV, Μ. Προύστ


Υπήρχε κι ένας άλλος λόγος, εκτός
απ' αυτούς που αναφέρθηκαν, για τον οποίο τα λουλούδια
δεν είχαν μόνο χαρακτήρα διακοσμητικό στο σαλόνι της κυ-
ρίας Σουάν, κι ο λόγος αυτός δεν είχε σχέση με την εποχή
αλλά ως ένα σημείο με τη ζωή που είχε κάνει άλλοτε η
Οντέτ. Μια μεγάλη κοκότα, όπως ήταν εκείνη τότε, ζει πο-
λύ για τους εραστές της, δηλαδή το σπίτι της, κι αυτό μπο-
ρεί να την οδηγήσει να ζει με τον εαυτό της. Τα όσα πρά-
γρατα βλέπει κανείς στο σπίτι μιας τίμιας γυναίκας και που
μπορεί βέβαια να τα θεωρεί κι αυτή σημαντικά, είναι πάν-
τως πολύ πιο σημαντικά για την κοκότα. Η πιο ουσιαστική
στιγμή στη διάρκεια της μέρας της δεν είναι η στιγμή που
ντύνεται για να πάει στον κόσμο, αλλ' η στιγμή που γδύ-
νεται για έναν άντρα. Πρέπει να είναι το ίδιο κομψή με τη
ρόμπα, με τη νυχτικιά, όσο και με την απογευματινή τουα-
λέτα. Άλλες γυναίκες επιδείχνουν τα κοσμήματά τους· εκεί-
νη ζει στην οικειότητα των μαργαριταριών της. Αυτό το εί-
δος ζωής επιβάλλει την υποχρέωση, και τελικά δημουργεί
μια προτίμηση για μια πολυτέλεια μυστική, δηλαδή για μια
πολυτέλεια σχεδόν ανυστερόβουλη.

Στον ίσκιο των ανθισμένων κοριτσιών
Αναζητώντας τον Χαμένο Χρόνο
τόμος IV
Μ. Προυστ
Ηριδανός
μτφρ. Π. Α. Ζανας

Pierre-Auguste Renoir (Young Woman Arranging Her Earring, 1905) Hand-Painted




© Assimina

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου