Παρασκευή, 10 Απριλίου 2015

"Μου πήρατε το χρόνο του Άδωνη", Γιώργος Μίχος

"Μου πήρατε το χρόνο του Άδωνη"
Γιώργου Μίχου, Μικροκείμενα

Μου πήρατε το χρόνο του Άδωνη, του ω γλυκύ μου
έαρ, εκεί που άγγιζα παιδί μέσα σ' ένα τριήμερο τον αρχαίο
κύκλο της οδύνης της βαθύτατης που μυστικά στο σπασμένο
πιάτο της μάννας γινόταν έπειτα το ως ετήκει κηρός από προ-
σώπου πυρός κι όπως πατάς με θάνατο το θάνατο... Μου πή-
ρατε το χρόνο που ο κύκλος του ήταν σκύβαλο σχεδόν αιω-
νιότητας, στο καθαρό πουκάμισο, στην πρόβα του ράφτη που
έπαιρνε καβάλο, στις βιολέτες και στο ανθόνερο, στα παλιά
μου πόδια με τα καινούρια παπούτσια, σε μια Μεσόγειο όπου
ο θάνατος είναι η δώδεκα η ώρα το καταμεσήμερο, ντάλα
μεσημέρι όπως μου το 'βαλε στα χείλη η μάννα μου… Και
μου αφήσατε το χρόνο της συναλλαγής της μπόρσας, το χρό-
νο του Ιούδα που καταμέτρησε τη φύση για τριάντα αργύρια,
κι έπειτα απήγξατο, παναπεί πέρασε το σκοινί μονάχος στο
λαιμό του, και κρέμασε τα χρόνια μου σαν το σακί… Μα όχι
άλλο αυτό το βέλος της φθοράς, αυτή του ρολογιού η πλάκα
όπου των αριθμών το πλήθος διαγράφει το μηδενικό του ολο-
στρόγγυλο. Μα όχι άλλο αυτός ο χρόνος ο εξαρθρωμένος για
το κρεματόριο της πληροφόρησης... Δεν έχω ρούχο για να
μπω, μα φέρνω δυο μικρά παιδιά, χέρια μου αδειανά, μα της
ψυχής μου τη στολή να τη λαμπρύνεις... μαρτυράς μου ο στί-
χος, ο απλός κι αληθινός ετούτος στίχος, και τα θολά απ' το
δάκρυ μάτια μου...



εκδ. Ενδυμίων


© Assimina

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου